12 decembrie, 2011

DIMENSIUNILE DISTINCTE ALE PERSONALITATII

Cele patru dimensiuni ale personalitatii sunt:
  1. Dimensiunea Introversie - Extroversie = cum interactionam cu lumea si directia in care ne canalizam energia;
  2. Dimensiunea Senzatie - Intuitie = tipul de informatie pe care il remarcam in general;
  3. Dimensiunea Gandire - Sentiment = felul in care luam decizii;
  4. Dimensiunea Judecata - Perceptie = modul de viata mai organizat sau dimpotriva mai spontan;
Daca am alege cate un cuvant din fiecare dimensiune, ar rezulta in final 16 posibile combinatii, fiecare reflectand un fel propriu de a fi, care conduce la niste caracterizari punctuale si foarte exacte asupra locului de munca pe care ar trebui sa il alegem, deoarece excelam pe acel domeniu.
Acum 10 ani, am dat acest test, la o examinare psihologica de rutina si am ales astfel:
extroversie, intuitie, gandire, perceptie = ceea ce s-ar traduce prin: pot face orice im doresc, in orice domeniu;
Spre suprinderea mea, acum as alege:
extroversie, intuitie, gandire, judecata = ceea ce s-ar traduce prin: detin totul sub control, dar domeniile in care pot excela sunt limitate;
Situatia data nu ma ingrijoreaza, timpul trece si ne schimbam, dar nu mult.In timp am acumulat experienta, informatii noi, dar mi-am pierdut din spontaneitate, astfel incat am devenit mai organizat,mai economicos, mai analitic.
Cand suntem tineri, sub impulsul energiei specifice perioadei si a elanului ne aruncam in apa si urmam cursul apei intr-un mod natural si firesc, dupa curentul apei.Mai tarziu, ne limitam actiunile si ne reorganizam intr-un mod artifical, dar mai sanatos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...