27 iulie, 2012

STIINTA SI ENERGIE 1906

Motto propriu, insusit si asumat: intelegand trecutul, incerc sa previzionez o parte din viitor!

Azi am citit cartea "Stiinta si Energie" editata in 1906 si am fost impresionat de un text pe care am sa il reproduc mai jos:
"Utopia omului de stiinta din Apus, asa cum ea se manifesta prin numeroasele scrieri, ce poarta titluri de felul celor ca Lumea in anul 2000 sau Societatea Viitorului, consista in credinta ca se va ajunge la o transformare radicala a conditiunilor de existenta a societatilor omenesti, ca stiinta o sa creeze o industrie in care omul sa gaseasca la indemana agentii naturii pentru orice serviciu, locomotive cu iuteala de mii de kilometri pe ora, trotuare rulante, baloane dirijabile, bucataria industriala, transmisiunea luminii prin conducte electrice".
Deci pana la urma despre ce vorbim noi?Erau oamenii de acum 100 de ani, asa de inapoiati?
Eu cred ca nu.Tehnologia ne forteaza sa ne situam la un anumit nivel, ADN nostru s-a schimbat, natura selecteaza, imbunatateste si asigura conditii proprice pentru specia perfecta care va veni cat de curand printre noi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...