23 aprilie, 2013

INSTITUTUL NATIONAL DE STATISTICA 2013

Motto propriu, insusit si asumat: daca vrei sa faci predictii, ai nevoie de statistica!

Intimplator am ajuns pe site-ul Institutului National de Statistica si am descarcat un fisier despre Romania in cifre in anul 2011.Mi se par foarte interesante informatiile, ca si cultura generala, daca nu din curiozitate, toti ar trebui sa trecem in revista aceste date, deloc de neglijat, atunci cand vrei sa ai un reper global, fata de care sa te raportezi la un moment dat.
Daca ar fi sa indic cateva lucruri care mi-au atras atentia in mod indirect, as putea enumera:
  • in Romania sunt mai multe femei decat barbati, dar ca si procent, s-ar putea neglija;
  • in Moldova sunt trei din cele mai mari cursuri de apa din Romania;
  • media in Romania este in jurul varstei de 39 de ani, exact cat am si eu;
Exista cifre aproape pe orice domeniu, de la protectie sociala, transporturi, energie, comunicatii, pana la veniturile populatiei, structura populatiei pe grupe de varsta etc.
Niciodata nu e tarziu sa exploram informatii, care pentru noi, pana azi, pareau mai putin importante.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...