20 aprilie, 2013

PROGRAM IN LIMBAJUL C

Motto propriu, insusit si asumat: ca sa creezi blocuri de coduri, trebuie sa fii pasionat!

Mi-am instalat compilatorul Code Blocks si iata ca m-am apucat de facut programe in limbajul C.Mai jos o sa va arat primul meu program in C cu comentariile de rigoare:
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
int main()
{
    int A;
    int i=10;
    printf("Introduceti parola %X     \n", i);
    scanf("%X",&i);
    if (i=A)
    printf("parola corecta");
    else
    printf("parola gresita");
    return 0;
}
Am incercat sa creez un program, a carui parola sa fie o coversie dintr-un intreg zecimal intr-un intreg hexazecimal.Astfel pentru un programator amator ca mine, iar fi foarte greu fara sa compileze sa deduca exact ce apare la terminal.Sistemul hexadecimal este un sistem de numerotatie in baza 16, unde numarului zecimal 10 ii corespunde un numar hexazecimal A.
Dupa compilare apare urmatorul text:
Introduceti parola A
5
parola corecta
Indiferent ce numar intreg introducem face ca parola sa fie mereu corecta.Nu asta am urmarit cand am facut programul, dar de pare ca trebuie sa mai invat, fiindca trebuia ca parola sa fie corecta doar la litera mare A.
Imi dau seama ca nimic nu e imposibil sa faci, dar fara munca, doar cu sclipiri prea multe lucruri nu putem face.

Un comentariu:

  1. Sal,
    Ai 2 greseli:
    - egal in programare are semnul == (atentie la instructiunea if);
    - tot la instructiunea if corect era: if==10!
    Mult succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...