02 august, 2013

ANTIVIRUS

Motto propriu, insusit si asumat: sa fii precaut in ziua de azi, e un rau necesar!

Timp de doi ani, am avut antivirus pe perioade limitate, am zis eu ca am experienta prea mare si stiu cum sa ma feresc de virusi.Dar acum 3 zile am patit-o si nu prea mi-a parut bine.
Am pierdut toata informatia, vreo 50gb din care am reusit sa recuperez de pe calculatorul de la munca vreo 30gb.Timpul petrecut pentru instalarea din nou a sistemului de operare si a aplicatiilor ajutatoare, nu a fost una tocmai mica.Nu am mai instalat niciodata un sistem de operare, dar aveam facut un backup pe un cd, am intrat in startmenu al bios-ului si am dat un HP recovery.
Ghinionul meu  a fost ca backup-ul a fost salvat pe cd, chiar acum 2 ani.
Am vorbit cu un expert si am retinut urmatoarele lucruri, importante zic eu:
  • cea mai buna metoda de siguranta a informatiei e pe un suport extern, care e ideal sa fie facut din 3 in 3 luni;
  • este ideal sa ai un antivirus bun, online tot timpul;
  • e bine cand umbli pe site-uri mai suspecte sa folosesti alt browser decat IE;
  • e bine sa folosesti un alt cont cu drepturi limitate atunci cand downloadezi de pe torrent;
  • sa faci mereu copii dupa ultimul backup al sistemului de operare;
Daca respectam pasii de mai sus, totul e super ok, dar oare chiar avem timp sa facem asa ceva?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...