12 ianuarie, 2014

ISTORIC DE ARTA VERSUS CRITIC DE ARTA

Motto propriu, insusit si asumat: cultura generala este importanta, dar nu determinanta in evolutia unei persoane!

Deunazi am citit un articol si am vazut ca era publicat de un istoric de arta.Am ramas mirat, eu credeam ca istoric de arta sau critic de arta, e acelasi lucru, dar se pare ca nu.
Istoricul de arta este specializat pe toate domeniile artei, pe cand criticul de arta este specializat doar pe un domeniu.
Un istoric de arta trebuie sa fie specializat in Teoria artei şi Mediaţie artistică precum şi Istoria artei şi Muzeologie,  care răspund perfect cerinţelor societăţii culturale europene.
Studiile de istoria artei sunt orientate către fenomenul artistic universal, dar şi al celui românesc în contexte internaţional. Ca urmare, tinerii absolvenţi pot dezvolta o carieră de istorici de artă, cercetători şi muzeografi, studiind patrimoniul muzeal; ei pot deveni de asemenea critici de artă, teoreticieni, curatori şi manageri de proiecte artistice şi culturale, atunci când interesul celor care studiază se îndreaptă spre fenomenul artei contemporane.
In fiecare zi invatam ceva, dar nu aproape orice...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...