29 octombrie, 2014

CUM ALEGEM CEL MAI BUN REDRESOR AUTO

Motto propriu, insusit si asumat: cumparaturile au o latura strict emotionala!

Deunazi mi-am masurat tensiunea electrica la bateria auto, un Rombat Calciu si am observat ca desi are un an de zile, are 12,33V, cam putin.Pe de alta parte stiu ca iarna coboara intotdeauna sub 12,50 mai ales daca mergi cu masina mai mult prin oras.
Si m-am uitat azi prin oferte poate aleg ceva bun si am gasit urmatoarele:
  • Emag: redresorul auto Einhell BT-BC 12 la 120 de lei, cu curent nominal de incarcare de 12A;
  • Dedeman:redresorul auto ABSAAR la 200 de lei cu curent nominal de 11A;
  • Lidl:redresor auto universal Ultimate Speed la 80 de lei cu curent nominal de 4A;
Evident ca conteaza pretul dar si curentul de incarcare care ar trebui sa fie de minim 10% din valoarea bateriei Ah.Fiindca la o baterie de 60Ah cu un redresor de 5A incarci complet o baterie in 17 ore, iar cu un redresor de 12A incarci complet o baterie in 8 ore, parca nu e acelasi lucru.
Numai zic, ca cu cat incarci mai multe ore, cu atat posibilitatea de a se defecta a redresorului este mai mare.
Dupa ce am analizat problema din punct de vedere calitate/pret, din punct de vedere tehnic, dar mai ales emotional, am ajuns la concluzia ca nu am nevoie de redresor.
De ce?Fiindca probabilitatea e foarte mica sa se descarce de tot, iar daca se intimpla acest lucru dupa 2 ani de zile minim, e mai bine sa o schimbi, fiindca chiar daca o incarci mai mult de 3 luni nu te mai tine si probabilitatea ca sa te lase cand iti e lumea mai draga, este foarte mare!

PS: bateria  Rombat Calciu 62Ah din 31.08.2013...masurat tensiune electrica baterie in gol 1.04.2018 si are 12,15V, in sarcina are 14,25V.Desi tensiunea este mica, 50% incarcata bateria, dupa aproape 5 ani, cred ca mai pot sa o las maxim 1 an de zile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...